martes, 15 de junio de 2010

Torne-m'hi

Aquesta Patum havia estat una mica diferent , entre altres coses perquè puc dir amb orgull que he aconseguit tres coses que no havia aconseguit fins ara: Aprendre i ballar sardanes, fer la patum dels borratxos a la plaça i no a “La Ginesta” (que també te la seva gracia) i com a fet destacable, anar a la patum de lluïment de diumenge, a la de dijous encar no hi he anat mai.


La patum de lluïment és la que es fa al sortir de missa, a la plaça, amb tothom ben vestit i arreglat, però més que de lluïment semblava la patum dels nens pujats a coll, així que amb la calor que feia, diguem que no la vaig veure tota des de la plaça.



En fi, dilluns,quan la Patum 2010 ja era història, per molt que tv3 hd seguissin repetint-la, jo estava centrat ja en tornar a les Balears principalment a Mallorca que queda més a prop, però l'anticicló del les Azores no s'estava quiet ni a lloc i els fronts anaven passant sobre la península como Pedro por su casa, així que anar esperant i aprofitant per fer viatges al super i omplir una mica el rebost i anar fent rentadores que després no podia estendre. A sobre tenia la pressió d'haver de deixar l'amarre abans de divendres doncs a la oficina del Garraf ja m'havien amenaçat que si em quedava més d'una setmana hauria de pagar taxes. Jo, per a que no em tinguessin gaire present, sempre que passava pel port feia una mica de volta per no passar per les oficines. Però la setmana anava passant i el bon temps visitava altres latituds.
Per fi sembla que dissabte igual hi ha un parell de dies de temps potable, a primera hora, sense passar per la oficina, carrego totes les bosses de roba i faig una mica de tetris per a que ocupin el mínim possible, soluciono un petit problema de logística amb el cotxe , omplo el dipòsit (aquest cop fins i tot un bidó de 20 litres per si un cas) i reviso la previsió. Tots els models donen poc vent , excepte un, el del meteosim (NE península MASS de 30h) que per a diumenge a les 0900 utc preveu vents forts just entre Eivissa i Mallorca. Aquest model no acostuma a fallar, de fet és l'únic que dona vents de SE que és el que està bufant en aquest moment, però altres models de la mateixa web situen els vents forts més a l'oest. Un altre cop toca decidir quan les balances estan equilibrades per falta d'informació. Encara queden 3 hores per a que tornin a actualitzar el model i al final decideixo marxar calculant que d'aquí 3 hores encara tindré cobertura 3g i podré actualitzar la informació, si es manté la previsió de vents forts torno si no segueixo.

Al cap de 3 hores estic a unes 15M de la costa, ja no la veig però he calculat bé la cobertura, a les 1705 actualitzen el model i els vents forts estan més a prop de Sicília que de Mallorca, doncs som-hi, cap a Mallorca que no hi he anat mai en vaixell.

Cap a les 2200 el vent és molt fluix i m'ajudo del motor, cap a les 0000 el vent ja no és vent i per tant enrotllo el floc i a motor , així seguiré tota la nit, a canvi no cal que estalviï energia i puc tenir les llums obertes i la música alta. Sembla ser que no he estat l'únic a esperar el bon temps, fins a 8 creuers engalanats amb un munt de llumetes em van passant , així que la nit no és gaire tranquil·la, per no adormir-me tiro de Dexter (és una serie no una droga) i de “The it crowd” , a les 0200 ja ho he vist tot i els ulls es tanquen, abans però agafo el temporitzador de cuina i a la rutina dels 20 minuts. Per sort cap a les 0400 ja no estic en la ruta de “Vacaciones en el mar” i a part d'algun pesquer tot el demés és foscor.
A les 0530 ja clareja però segueix sense fer vent, és clar, està a Sicília. Jo segueixo en la rutina dels 20 minuts fins que el sol escalfa una mica. Un bon esmorzar a les 1000 i com nou .
A les 1200 un grup de dofins venen a jugar una estoneta, el vent segueix amb la màfia i la serra de tramuntana ja es deixa veure a l'horitzó.


A les 1300 per fi una mica de vent, de cara això sí, el primer bordó em porta directe a sota d'un núvol negre i lleig, l'adormit instint parapentista no em deixa acostar-m'hi , canvio i vaig en una ruta paral·lela a la costa. Les 1700 i el vent torna a desaparèixer, altre cop motor i gastant gasoil rodejo la illa dragonera i directe a Sant Elm on tinc reservada la boia B5 per a dos dies.
Quan arribo al camp de boies hi ha 4 velers amarrats, naturalment n'hi ha un a la B5, hi deu haver unes 5 boies lliures així que podria agafar-ne una de lliure i ja està, però tant temps a motor m'ha deixat un humor toca collons i li vaig al profe, és a dir, al de la zodiac vermella que és l'encarregat del cap de boies, a crits em faig el despistat i li pregunto on està la B5, es mira el planell em diu que m'esperi, plega el llibre , arrenca motor i va a dir als del veler ocupa que vagin a una altra boia.Em sap greu ser tant toca collons però tinc ganes de descansar i com he d'estar dos dies amb mal temps no em ve de gust que un altre toca pebrots com jo em faci moure'm.


El tema d'amarrar-me a una boia em surt cada cop millor des de que les caço amb una amarra llarga i no amb la gafa (el bichero, que és el pal llarg amb un ganxo a la punta) .

1830 de diumenge , amarrat i cansat truco a la mare per dir que tot bé i em disposo a passar un parell de dies en companyia de vent, pluja i els veïns del costat que em deuen maleir per haver-los fet moure, però com la son narcotitza la culpa , després de sopar dormo com un angelet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario