jueves, 22 de abril de 2010

Rodejant el Delta



Deixo la Platja de Roig on he passat la nit i enfilo directament el cap de Tortosa per rodejar tot el delta fins a Sant Carles de la Ràpita. Trigo 9 hores a fer tot el trajecte, en cotxe deuen ser 20 minuts.Quan estic arribant a l'alçada de la banya (la part final del sur del Delta), tots els pesquers de la zona decideixen tornar i passant al costat amb les seves xarxes deixades anar per la popa m'amenacen amb pescar-me qual tonyina, però com soc un gallina, disposo les veles per anar més lent i deixar-los passar quan abans.

Després de la cursa, ve lo millor de tot que és la marina de Sant Carles, és una marina que es va inaugurar l’any passat, en plena críssis i està molt deserta , però en canvi totes les instal•lacions estan obertes i acabades i tant els mariners com la gent d’administració son d’una simpatia i efectivitat difícils de trobar en altres ports.


Es fa estrany veure i gaudir de dites instal.lacions compartint-les només amb les gavines que son les autèntiques reines del recinte. Per exemple son les úniques usuàries de la piscina o d’algun pantalà que fins i tot està tancat per a la gent doncs les gavines l’han deixat inservible.


Al vespre vaig a veure el partit al poble i mentre trio el bar amb el millor ambient passo pel costat d’una taberna just quan arriba el primer gol, la gent que hi havia a dins cridaven més que tot el Camp Nou junt. Així que entro a temps de veure la repetició i puc veure els altres 3 gols del partit. Quan surto , el meu nivell auditiu ha disminuït notablement, igual que el meu ànim.
Al matí vaig a pagar l’estada patint pel que em costarà ser l’únic usuari de les luxoses instl.lacions i em sorprenen novament amb la tarifa més barata de tots els ports en els que he estat: 15,01€, és per quedar-s’hi a viure.
Al dia següent em dedico a visitar el port natural dels Alfacs, el port natural més gran d’Europa i per la tarda torno a intentar fondejar, aquest cop només ho he d’intentar dues vegades i aquí estic , tranquil•lament fondejat , amb la serra del Montsià i Sant Carles de la Ràpita de decorat.
Aquí em quedaré fins que torni el bon temps, em quedi sense aigua o em mati l’avorriment.

Ja tinc 20 milles menys, segons el google earth em queden unes 200 milles i 8 dies.

1 comentario: